کسب و کار اینترنتی

اینترنت چهره ی درآمدزایی را تغییر داده و بسیاری از موانع ورود به این حوزه را از میان برداشته است تا هر فرد علاقمند و مشتاقی بتواند استعداد خودش را در این مسیر محک بزند و حتی کارآفرینی کند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا درآمدزایی اینترنتی را بیشتر بشناسید.


بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی مهم است زیرا راهی را پیش پای شما می‌گذارد که در تصمیم گیری مشتریان خود مشارکت کنید و با آنان هماهنگ و همراه شوید. تحلیلگران بسیاری مانند گارتنر در مطالعات خود نشان دادند که رسانه‌های اجتماعی و اینترنت بر افزایش تعداد مصرف‌کنندگان در بازار محصولات تاثیر زیادی داشته اند. به عبارت بهتر بازاریابی اینترنتی شما را قادر می‌سازد روابط خود را با مشتریان سازماندهی کنید و از طریق ارتباط مستمر و منظم چشم‌اندازهای بیشتری تعریف کنید و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

همانطور که گفتیم کسب و کار اینترنتی آموزش محور مزایای زیادی برای کسب و کارها به همراه داشته است. در ادامه، مهمترین مزایای بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارها آمده است.


این مقاله را حتما بخوانید: راه های گوناگون درآمدزایی اینترنتی چیست؟

آنلاین

۱. راحتی دسترسی

به کمک بازاریابی اینترنتی بسیاری از موانع از سر راه شما دور می‌شوند. شما می‌توانید محصول و خدمات خود را بدوننیاز به یک موقعیت محلی در تمام نقاط شهر و کشور به فروش برسانید. همچنین می‌توانید پا را از این هم فراتر بگذارید و بدون نیاز به شبکه‌ای از توزیع کنندگان برون مرزی محصول و خدمات خود را به کمک بازاریابی اینترنتی به خارج از کشور هم معرفی و صادر کنید.

هزینه

۲. کاهش هزینه

به طور قطع بازاریابی اینترنتی نسبت به یک فروشگاه خرده فروشی فیزیکی هزینه های کمتری خواهد داشت. شما برای انجام فعالیت در یک محیط فیزیکی برخی هزینه‌های ثابت و تکراری مانند اجاره یا خرید محل فروش، تجهیزات مورد نیاز و بسیاری موارد دیگر را دارید که در مورد بازاریابی اینترنتی تمام این موارد به حداقل خود می‌رسند. و شما در هر نقطه ای از جهان می‌توانید کار بازاریابی خود را به راحتی فقط و فقط با یک دستگاه کامپیوتر و اینترنت انجام دهید.

شخصی سازی

 شخصی‌سازی

بازاریابی اینترنتی شما را قادر می کند پیشنهادات مشخص و مناسبی برای هر مشتری داشته باشید. چرا که شما با بررسی پروفایل مشتری خود در سراسر وب و انواع شبکه های مجازی با سلیقه و شخصیت و سطح بودجه او آشنا می‌شوید و آنچه را که مورد توجه و نیاز وی است معرفی می‌کنید. در این راه کسب اطلاعات درست از سراسر وب و برنامه‌ریزی برای تبلیغات شخصی سازی امر مهمی است که ارزش فروش شما را بالا می‌برد.


این مقاله را حتما بخوانید: چگونه یک کسب و کار پرسود راه اندازی کنیم؟ 


۴. برقراری ارتباط

اینترنت یک بستر عالی برای ایجاد روابط مثبت و مستمر با مشتریان ایجاد کرده است که می‌تواند در حفظ مشتری کمک زیادی کند. هنگامی که مشتری محصولی را از فروشگاه اینترنتی شما خریداری کرد، می توانید با ارسال یک ایمیل صحت و سلامت معامله را پیگیری کنید و با یک تشکر دوستانه و جذاب ارتباط خوبی با وی برقرار کنید. برای حفظ ارتباط با مشتریان باید سعی کنید به طور مرتب پیشنهادات ویژه برایشان داشته باشید. همچنین می‌توانید از مشتریان برای ارسال نظراتشان درباره محصول و خدمات در وب سایت‌تان دعوت کنید و به ایجاد حس مشترک بین مشتریان کمک کنید.

رسانه اجتماعی


۵. استفاده تمام و کمال از رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی اینترنتی شما را قادر می سازد تا از اهمیت فزاینده رسانه های اجتماعی بهره مند شوید. مطالعه‌ای که اخیرا در مدرسه کسب و کار هاروارد انجام شد نشان داد که بین شبکه های اجتماعی و رشد درآمد آنلاین ارتباط بسیار تنگاتنگی است چنان که گروهی از مصرف کنندگان که تحت تاثیر شبکه های مجازی هستند باعث رشد فروش ۵ درصدی محصولات شدند. شما می توانید با استفاده از ابزارهای شبکه اجتماعی در کمپین های بازاریابی اینترنتی خود از این نوع نفوذ شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

24 ساعته

 6. فعالیت شبانه روزی

بازاریابی اینترنتی مقید به ساعت مشخصی از روز و شب نیست و مشتریان در هر ساعتی از شبانه روز به راحتی می‌توانند خرید حود را انجام دهند و دیگر شب مانعی برای فروش محصولات محسوب نمی‌شود.

۷. حرکت با سلیقه روز جامعه

بازاریابی اینترنتی به دلیل بهره مندی از بستر پویا و همراستا با تغییرات جامعه می‌تواند به سرعت با سلیقه مشتریان هماهنگ و همسو شود. ایجاد تغییرات شدید برای بازاریابی سنتی با هزینه و زمان و مقاومت ذهنی بسیار زیادی همراه است در حالی که بازاریابی اینترنتی این مشکلات را نخواهد داشت و به سرعت و سهولت و دقت با نیاز روز جامعه و مشتریان هماهنگ می‌شود.

۸. کاهش اشتباهات مربوط به حوزه نیروی انسانی

در شکل سنتی بازاریابی از توضیح و معرفی محصول تا فروش و خدمات پس از فروش همواره خطای انسانی نقش زیادی دارد که در بسیاری از موارد منجر به نارضایتی مشتریان نیز می‌شود . اما بازاریابی اینترنتی با یک سیستم ثابت ویکپارچه از بسیاری از این خطاهای انسانی به دور است و نیاز مشتریان را با کمترین درصد اشتباه برآورده می‌سازد.


۹. کمک به کاهش قیمت تمام شده برای مشتریان

همانطور که بازاریابی اینترنتی برای صاحب کسب و کار کاهش هزینه ها را در پی دارد برای مشتریان نیز صرفه اقتصادی زیادی خواهد داشت. یک مشتری علاوه بر اینکه محصول را با قیمت کمتری از فروشنده می‌خرد هزینه های رفت و آمد تا محل فروش فیزیکی و از دست دادن بخی از زمان و هزینه های کارکردی خود را نیز نخواهد داشت و با حداقل قیمت حداکثر امکانات را تحویل می‌گیرد.

نوآوری

 ۱۰. افزایش نوآوری در کالاها و خدمات

از آنجا که بستر آنلاین جذابیت های زیادی دارد خواه ناخواه علاقمندان به بازاریابی اینترنتی هم افزایش می‌یابند و برای رقابت در این بازار نیاز به چیزی فراتر از خرید و فروش است. چیزی مانند نوآوری! از این رو بازاریابی اینترنتی به نوآوری در کالاها و خدمات منتج می شود. و فروشندگان از علاقمندی هاو اولویت های مشتریان آگاهی پیدا می‌کنند و سعی می‌کنند محصول یا خدماتی ارایه دهند که بیش از سایرین مدنظر مشتری است و او را تبدیل به مشتری وفادار خود کنند.


منبع: کسب و کار بازده