ویژگی هایی وجود دارد که فروشندگان موفق را از فروشندگان ناموفق جدا می کند. ویژگی های زیر در مورد بسیاری از فروشنده های درخشان صدق می کند. هر فروشنده ای برای موفقیت شغلی خود در انواع کسب و کار اینترنتی مختلف باید عالی باشد و اگر مایلید تا نکاتی درمورد چنین فروشنده ای بدانید پس ادامه ی مطلب را بخوانید.


فروشندگان موفق متواضع هستند

آن ها جزء افرادی نیستند که سعی می کنند همه را به زمین بزنند.

آن ها خود را بهترین نمی دانند.

آن ها با کمال میل آمادگی دارند که فروشندگان تازه کار را آموزش دهند.

آن ها علاقه مند هستند که رهبر باشند.

فروشندگان متواضع تمام این کارها را انجام می دهند چون که می دانند اگر خودشان به همین ابزارها دسترسی نداشتند، هرگز به موقعیت کنونی خود دست پیدا نمی کردند. تکبر عمل ناخوشایندی است، و در عملکرد فروش شما کاملاً به چشم خواهد آمد.

هیچ فروشنده ای برای همیشه در بالای نردبان باقی نخواهد ماند. به همین دلیل بهتر است که در کار فروش تواضع داشته باشید.

فروشندگان موفق می دانند که رابطه همه چیز است.

اگر کسی از شما خوشش نیاید، احتمالاً از شما خرید هم نخواهد کرد. همه ما از کسانی خرید می کنیم که از آن ها خوش مان بیاید.

رابطه موفق با مشتریان بر اساس موارد زیر شکل گرفته می شود:

-  احترام
- آسیب پذیری
- توافق

اگر شما به تمام این سه مورد دست پیدا کنید، ارتباطی واقعی با مشتری پیدا خواهید کرد. رابطه، لغتی دیگر برای اعتماد است. وقتی به شما اعتماد شود، در تمام مذاکرات خود موفق خواهید بود. زمانی که شما قابل اعتمادترین فروشنده ای باشید که مشتریان پیدا کرده اند، هیچ فروشنده دیگری نمی تواند مشتری شما را بقاپد.

فروشندان موفق ارزش قدرت ارجاع و معرفی را می دانند

کیش و آیین فروشنده ای که حرفه خود را به خوبی بشناسد، یک کلمه است: ارجاع.

ارجاع ها وقتی از راه می رسند که کار خوبی انجام دهید و چیزی که قول داده بودید را به خوبی تحویل دهید.

این ویژگی بسیار کمیاب است و به همین دلیل است که فروشنده های زیادی ارجاع نمی گیرند. اگر می خواهید مشتریان خود را بیشتر کنید، باید نهایت تلاش خود را انجام دهید تا بیشتر از خواسته مشتری به او ارائه دهید.

این بدان معنی نیست که محصول خود را با قیمت پایین تر بفروشید تا بتوانید چیزی که مشتری در واقع خریداری کرده بود را به او تحویل دهید.؛ تحویل بیش از خواسته مشتری به این معنی است که ارزش بیشتری نسبت به چیزی که به طور معمول از محصول یا خدمتی یکسان در بازار انتظار می رود، ارائه دهید.

فروشندگان موفق در شبکه های اجتماعی حضور فعال دارند

این روزها همه در گوگل جستجو می کنند. اگر مشتری اسمتان را در گوگل جستجو کند و هیچ اثری از شما نباشد، در نتیجه شانس چانه زنی شما کاهش پیدا خواهد کرد. متأسفانه این امر به معنای قیمت پیشنهادی کمتر برای شما خواهد بود.

زمانی که کسی شما را جستجو کند، باید پروفایل حرفه ای شبکه اجتماعی مثل لینکدین را ببیند. یا اینکه باید حداقل محتوایی در مورد صنعت شما، و همچنین نقدها یا ارجاع هایی از کسانی ببیند که قبلاً به آن ها محصول فروخته اید.

حضور قوی در شبکه های اجتماعی فروشندگان برجسته را قادر می سازد تا مشتریان بالقوه به سراغشان بیایند، به جای اینکه آن ها مجبور باشند به دنبال مشتریان بروند. یک فروشنده برجسته می تواند «سلام، حال شما چطوره؟» را به «آره، بیا هفته بعد با هم یه فنجون قهوه بخوریم تا در مورد فلان فرصت تجاری صحبت کنیم.» تبدیل کند.

فروشندگان موفق مسائل پیچیده را تبدیل به چیزی ساده می کنند

به همین دلیل است که همه ما عاشق اپل هستیم. آن ها صدها منو را تبدیل به چند آیکون اپلیکیشن زیبا می کنند. زندگی به اندازه کافی پیچیده است و یک فروشنده برجسته می تواند با ارائه توصیه به ما به زبانی ساده و قابل فهم، کمک کند که باری از روی دوشمان برداشته شود.

این روش ارتباطی نیازمند رویکرد «کمتر، بیشتر است» و بدون هیچ گونه کلمات فنی و تخصصی به همراه فرایندی گام به گام است که بتوان آن را به آسانی دنبال کرد.


فروشندگان موفق توجه شما را جلب می کنند

آن ها نه با اسلایدهای powerpoint، تکنیک های سخنرانی و اصطلاحات جذاب، بلکه با شخصیت قابل توجه و حسی که در مورد اهمیت به نیازهای مشتری ارائه می دهند، توجه ها را جلب می کنند.
آن ها از فکر کردن بیش از اندازه خودداری می کنند.

در کار فروش زیاد پیش می آید که فعالیتی را به تعویق بیندازید و بخواهید هر حرکتی که مشتری انجام می دهد را پیش بینی کنید. در آخر، مشتری اغلب بر احساس خود در تصمیم گیری تکیه می کند. بیش از اندازه فکر کردن در مورد نتیجه یک فرصت تجاری را کنار بگذارید و روی فرایندهای در حال اجرا تمرکز کنید.

هر چیزی که دارید را ارائه دهید و اگر فرصت فروش را از دست دادید، به سراغ فرصت بعدی بروید.

فروشندگان موفق تصمیمات واقعی می گیرند

فروش کار دشواری است، و به همین دلیل برای انجام آن انگیزه و محرک زیادی وجود دارد. اگر آسان بود، همه ما عنوان شغلی «مسئول فروش» را یدک می کشیدیم.

فروش نیازمند تصمیمات پی در پی و چالش برانگیز بسیاری یکی پس از دیگری است. شما نه تنها باید مشتری را قانع کنید، بلکه توقعات سهامداران داخلی مثل مسئولین محصول و عملیاتی را نیز برآورده کنید.

این فرایند، مجموعه ای از انواع تصمیمات کوچک است که با ضرورت مشتری شما سازگار می شود. اگر شما بیش از اندازه زمان بگذارید، فرصت فروش را از دست می دهید. اگر بیش از حد وعده دهید، مشتری را از دست می دهید. اگر قیمتی رقابتی ارائه ندهید، ممکن است به سراغ کس دیگری بروند.



منبع: برترینها