کسب و کار موفق

می‌خواهید بدانید شروع یک کسب و کار پرسود پس از استعفا از شغل فعلی‌تان چگونه است؟ اگر از کارتان خسته شده‌اید، به نظر می‌رسد تنها چند گام تا کارآفرین شدن فاصله دارید. نخستین کاری که باید پیش از استعفا دادن انجام دهید این است که پول پس‌انداز کنید و بعد این مقاله مهم را بخوانید تا بتوانید از یک کارمند به یک کارآفرین تبدیل شوید. البته شروع  موفقیت شغلی  آن قدرها هم که فکر می‌کنید کار ساده‌ای نیست. زمانی‌ که تصمیم‌ تان را برای راه اندازی یک کسب و کار بگیرید، فرصت‌های زیادی پیش روی‌تان قرار خواهند گرفت.



۱۲ گام برای شروع یک کسب و کار پرسود

۱. مشخص کنید چه کاری می‌خواهید انجام دهید.

مشخص کردن این‌ که می‌خواهید چه کاری انجام دهید برای برخی افراد به معنای یافتن علاقه‌ شان است. به مهارت‌ها، توانایی‌ها و تجربیات‌ تان فکر کنید، واقع‌ گرا باشید و تصمیمات‌ تان را تجزیه و تحلیل کنید. تصور کنید هر روز به مدت چند ساعت هدایت انواع کسب و کار اینترنتی  را برعهده دارید. اگر با چنین روال کاری کنار می‌آیید، می‌توانید طرح‌ تان را اجرایی کنید و به کارتان ادامه دهید.

 

۲. بررسی کنید آیا مردم حاضر به پرداخت هزینه بابت کار شما هستند.

یک کسب و کار پایا کسب و کاری است که نقطه‌ی تلاقی چیزی که شما می‌خواهید و آن‌چه دیگران برایش هزینه پرداخت می‌کند، است. من به دنبال کسب و کارهایی هستم که مورد تقاضای بازار و خریداران باشند. همیشه سعی کنید به دنبال ایده‌های کسب و کار پرسود باشید و از کارآفرینان موفق الگوبرداری کنید. چیزی به مراجعه‌کنندگان‌تان پیشنهاد کنید که اگر خودتان نیز جای آن‌ها بودید مشتاق داشتن آن محصول یا سرویس بودید.

۳. با مشتریان بالقوه صحبت کنید.

با افرادی صحبت کنید که احتمالا جزء مشتریان بالقوه‌تان هستند. درباره‌ی نیازها و ترس‌های‌شان بپرسید و الهاماتی را که به ایده‌ی کسب و کاری‌تان مرتبط هستند پیدا کنید. آیا مزایای محصول یا سرویسی که ارائه می‌کنید در ارتباط مستقیم با نیازهای مشتریان‌تان است؟ از صحبت‌های آن‌ها یادداشت‌برداری کنید، چرا که می‌تواند طرح بازاریابی‌تان را موثق‌تر کند.

۴. یک طرح بازاریابی و کسب و کار طراحی کنید.

هدایت یک کسب و کار دستخوش تغییر شده است. بازاریابی امروز با تولید محتوا، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و ارسال ایمیل مرتبط است. باید مشخص کنید رویکردتان درباره‌ی مسائل برای ارائه‌ی ایده‌های‌تان به مشتریان، چگونه خواهد بود. طرح کسب و کاری بریزید که در آن جزئیات به خوبی عنوان شده باشد. مواردی مانند ساختارهای عملیاتی، محصول، سامانه‌های توزیع و طرح توسعه را در طرح کسب و کار و بازاریابی‌تان پوشش دهید.

۵. کسب و کارتان را در مقیاس کوچک راه‌اندازی کنید.

اگر برای‌تان امکان‌پذیر است، ایده‌ی کسب و کارتان را در مقیاس کوچک ایجاد کنید و در کنار آن به شغل خودتان بپردازید. شما می‌توانید نخستین مشتریان‌تان را به دست بیاورید، و چنان‌ چه از موفقیت کسب و کارتان مطمئن شدید، شغل فعلی‌تان را ترک کنید.

 

۶. بازخورد دیگران را دریافت کنید و اصلاحات لازم را انجام دهید.

بسیاری از مالکان کسب و کارهای نوپا تلاش می‌کنند به سرعت پیشرفت کنند، و در بازار شناخته شوند. کسب و کارتان را در مقیاس کوچک شروع کنید و مشخص کنید کدام بخش از ایده‌تان بهتر است و کدام بخش به اصلاح نیاز دارد. نظرات مشتریان‌تان را بپذیرید، و تغییرات لازم را انجام دهید تا رشد کنید.

۷. یک تیم جمع کنید.

اگر ایده‌تان عملی به نظر می‌رسد، باید یک تیم خوب بسازید. وقتی تمام زمان‌تان را برای رشد کسب و کارتان بگذارید حتما موفق خواهید شد. اگر تجربه‌ی کافی ندارید، می‌توانید کارهای بازاریابی و خدمات مشتریان را برون‌سپاری کنید.

۸. تأمین مالی کنید.

برای کسب و کارهای کوچک، به معنای این است که پولی جمع کنید تا چند ماه نخست فعالیت‌ تان را سپری کنید. اگر رؤیاهای بزرگی در سر می‌پرورانید، ممکن است به سرمایه‌گذاری مشاع یا سرمایه‌گذاری خارجی نیاز داشته باشید.

۹. یک بودجه‌ی عملیاتی تدارک ببینید.

تمام وقت‌ تان را صرف کسب و کارتان کنید، یک بودجه‌ی عملیاتی برای شرکت در نظر بگیرید. این بودجه می‌تواند هزینه‌های بازاریابی، حقوق‌ها، و دیگر موارد کلیدی را شامل شود. مراقب باشید پول‌تان را صرف هزینه‌های بیهوده نکنید.

 

منبع: کسب و کاربازده