اگر نمی‌دانید چه برنامه‌ای دارید و یا این که روش اصولی آن را نمی‌دانید پس در این مقاله همراه  ما باشید تا بازاریابی انواع کسب و کار اینترنتی را به شما نشان بدهیم!



تبلیغات

تبلیغات بصری (Display Advertising)

با این روش کم و بیش آشنا هستیم.
در تبلیغات بصری، بنر یا عکسی با محتوای تبلیغاتی کسب و کار اینترنتی شما، در وبلاگ یا وب سایت پربازدید (و ترجیحا مرتبط) دیگری، به نمایش گذاشته می‌شود.

این روش، می‌تواند به طرز مطلوبی سطح آگاهی مخاطب را نسبت به شما، بالا ببرد.
بسته به اهدافتان می توانید یا به طور کلی برند خود را معرفی کنید و یا برای مثال برای کمپین نوروزی‌تان مخاطب جذب کنید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

با توجه به نامش، در این روش مخاطبان را با ایمیل‌های تبلیغاتی، مورد هدف قرار می‌دهید. ایمیل مارکتینگ، رمزی برای موفقیت شغلی در هر کسب و کار اینترنتی است.

بازاریابی درون گرا

بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)

بازاریابی درون گرا بسیار کلی‌تر از مدل آنلاین آن است.
اما در بازاریابی آنلاین، این روش این گونه عمل می‌کند که برای مثال شما با رایگان در اختیار گذاشتن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات و یا خدمات برند خودتان، مخاطبان خود را جذب می کنید

 

بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)

در این بخش، مخاطب در حالی که دنبال راه حل مشکل خود در اینترنت می‌گردد، نام برند شما را به عنوان اولین نتایج جست و جو می‌بیند.

روش کار آن هم این طور است که بودجه‌ای را در نظر می‌گیرید و به گوگل می‌دهید، تعدادی عبارت انتخاب می‌کنید و گوگل شما را در جست و جوی آن نتایج در رتبه‌های نخست نشان می‌دهد، پس از آن به ازای هر کلیک، مبلغی را از شما کم می‌کند.

مبلغی که به ازای هر کلیک می‌پردازید بنا به درجه سختی، میزان جست و جو و… متغیر است.
نکته جالب این که می‌توانید تعیین کنید که در چه ساعت و روزی، از چه موقعیتی (مثلا ایران، فرانسه، ونیز و… را می‌خواهید) کاربران بتوانند وب‌سایت شما را در نتایج ببینند.

سئو

بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)

با سئو (SEO)، شما کلمه و عبارت مرتبط با کسب و کارتان را در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو مانند گوگل تا رتبه‌های اول بالا می‌آورید.
تفاوت این روش با قبلی این است که در SEO شما خودتان بالا می‌آیید و گوگل شما را یک شبه بالا نمی‌آورد!

به ازای کلیک‌ها دیگر لازم نیست پولی پرداخت کنید، منتها رساندن وب‌سایت شما در کلمات کلیدی رقابتی مستلزم 2 تا 6 ماه زمان است و این روش نیازمند نیروهای متخصص در این حوزه می‌باشد تا هم بتوانید به موقع نتیجه بگیرید و هم بتوانید بر روی ماندگاری نتایج خود حساب کنید.

شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

همانطور که از نام این بخش برمی‌آید، این روش (بازاریابی رسانه های اجتماعی) با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بزرگ به عنوان رسانه تبلیغاتی، نام برند شما را در خاطر مخاطبان هک می‌کند (“بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟” را ببینید).

بازاریابی زنجیره‌ای

در این روش، شما به خرده فروشان اینترنتی، تبلیغاتچی‌های آنلاین و یا طراحان وبلاگ، بودجه‌ای را اختصاص می‌دهید تا برای برند شما، مطلب بنویسند.

دلیل اهمیت بازاریابی اینترنتی

اینترنت توانایی ارتباط با میلیون‌ها انسان در جای جای دنیا را دارد. و می‌تواند برای شما بازارهای هدفی تازه و جهانی تعریف کند. این روش نسبت به دیگر روش‌ها، کم هزینه‌تر و پربازده‌تر می‌باشد.


نتیجه بخش بودن بودجه‌ای که به این روش اختصاص می‌دهید به راحتی با ابزارهای تحلیلی دقیق قابل ارزیابی و تشخیص است.
اما به یاد داشته باشید که در این روش حتما از نیروهای متخصص کمک بگیرید.

 

منبع: مدیر تی وی